16. února 2017

O mráčkovi

Naše Andulka miluje čtení. Už odmalička si s ní hodně čteme. Ono tak nějak nevedeme televizi, alespoň ne pro našeho skoro tříletého milovaného tvorečka. O jedné z jejích oblíbených knížek, která mě poslední dobou zaujala a nejen mě, zde chci poreferovat.


Je to O mráčkovi od Pavla Čecha. Musím se přiznat, že mně se na první pohled až tolik nelíbila, nějak mi nesedly ilustrace, ale to je otázka vkusu. Člověk se mění a já si tu knížku oblíbil a teď ji mám skoro nejradši.




V čem si mě získala? Je to docela pěkný příběh a je hlavně svižně, jednoduše vyprávěn. Na každé stránce, jedna věta. Andulka u toho vydrží pozornost a pořád nepřelistovává strany, což dělá u delších textů. Tady dokonce musíme číst úplně všechny texty, dokonce i tiráž a o autorovi :-)

Knížka si udržuje dynamiku a prostě tím si mě naprosto získala. Ilustrace úplně nejsou můj šálek kávy, ale vzal jsem je na milost. Každý holt máme jiný vkus. Ale tou dynamičností je prostě od ostatních knih odlišná, a proto si myslím, že stojí za kup. Kdybych měl vybrat tři dětské knížky, které mě poslední dobou zaujali, tak tahle by tam určitě byla.


Žádné komentáře:

Okomentovat