27. února 2017

Učíme se dny v týdnu

Vyrobili jsme trochu netradiční kalendář. Je to taková "blbost", ale nám se to líbí a Andulce taky. Jsou to dny v týdnu a roční období, prostě takový malý týdenní kalendář.


Je to jeden z posledních přírůstků v naší domácnosti. "Ovládání" je jednoduché, navrchu poličky je aktuální den a roční období, dole jsou ostatní figurky.

Andulka si dny mění sama a často nás při tom dost školí.

Běžný hovor na téma kalendář vypadá nějak takto:
A: "Tati, co je dneska za den?"
Já: "Pondělí."
A: "A jaká je to figurka?"
Já: "Nevím, asi oranžová."
A: "No ale nene. To je úterý. Pondělí je žlutý."



Někdy kalendář používá jako zákeřnou "zbraň".
A: "Já nechci oteplováky! Já chci tepláky!"
Já: "Je ještě zima, je potřeba si je vzít."
A: "Ale nene. Na kalendáříku už je jaro."
... jdu se podívat do kuchyně na kalendář a opravdu tam jaro je.
Já: "Ve skutečnosti je ale pořád ještě zima."
A: "Ale je jaro, já to dala na kalendářík."
... no nakonec jsme to vyřešili kompromisem, oteplováky nebyly, tepláky taky ne.

No ale taky kalendář někdy nefunguje tak, jak by měl.
Já: "Andulko, na kalendáři to je nějaký popletený, je tam těch figurek nějak moc."
A: "Oni jsou ve školce a zima je hlídá."

Žádné komentáře:

Okomentovat