7. února 2017

První příspěvek na blogu! Trable s Ikeou, Kvartalem, aneb vše pro zákazníka...

Ólalá. Je to tady. Začínám psát první příspěvek na blogu. No… ono to vlastně není úplně přesné, protože je to druhý příspěvek. Ten první bylo představení, takže to byl takový nultý příspěvek, zkrátka nepočítám ho.

A o čem bude ten první příspěvek? O takové naprosto triviální záležitosti. Inovace IKEA.
Snad každý někdy něco koupil v tomto švédském koncernu s nábytkem, vlastně nevím, jestli je ještě švédský. Ale je to IKEA.

Když už se Kvartal nevyrábí, musel jsem si poradit, tak jsem použil jezdce Vidga, které jsem poupravil.



Naše rodinka tam nakupuje občas něco. No a ejhle. Když pak něco chcete po pár letech změnit, tak spoléháte, že IKEA přeci má všechno kompatibilní. Nemá. To by lidi si přece jen koupili pár položek za pár korun. To by bylo moc jednoduché. V rámci zlepšování a inovování výrobků, aby byly pro zákazníky více komfortní, prostě něco přestaneme vyrábět a začne vyrábět něco nové, co s tím staré, tak kompatibilní není. Ale je to pro zákazníky, takže je to OK.

Mně to úplně OK nepřijde a po tomto zjištění jsem zaměstnance IKEA počastoval několika slovy.
Nebudu chodit okolo horké kaše. Jedná se o konzole a příslušenství KVARTAL.

My jsme potřebovali takové ty malé jezdce s háčky. Ale prostě KVARTAL už zmizeli s povrchu zemského. Teda ne úplně. Na německém ebayi je mají. Ale dávat 25 eur za jedno balení 24 kusů, nám přišlo trochu moc. Pokud se vám nechce číst moje slinty a zajímá vás, jak si vyrobit improvizované jezdce KVARTAL, tak na konci textu je návod.

Byl jsem naštvaný, kulantně řečeno. Létaly hromy, blesky. Posílal jsem rozezlené maily a facebookové posty na všechny strany, tedy hlavně do Ikey.

A když mi poslali tu ohromující věc s tím, že je to v rámci vylepšování produktů a pro nás zákazníky. Tak jsem si řekl, tuhle válku nevyhrají. Nové konzole kupovat nebudu.

Koupil jsem jezdceVIDGA, které jsou trochu větší a samozřejmě do KVARTALu nepasují. Ale jsem plastikový modelář a tohle je z plastu. Vytáhl jsem „zlaté české ručičky“ a ty jezdce si upravil. Jako modelář mám zázračný nástroj – jmenuje se žiletková pilka. Ale určitě bude stačit i nějaká jiná pilka, kterou to šmiknete.

Odstranil jsem kolečka a horní část odřízl. A jezdec pro KVARTAL byl na světě! Není to stoprocentní, nesedí tam úplně. Ale dá se to, záclony to udrží. Samozřejmě to zabere trochu času, já jsem jich pižlal 72 (tři balení) zhruba hodinu a půl. Teď vlastně nevím, jestli by to balení za 25 eur nebylo levnější. Ale ne. Navíc máte super pocit, že jste porazili Ikeu a to se vyplatí! :D

A teď ještě malá fotodokumentace:

Tohle je jezdec VIDGA, ale ten do KVARTALu nepasuje, tak jsem ho upravil.


Krok 1 a krok 2.
No a tohle je výsledek, ten už do KVARTALu pasuje.

A pokud někoho zajímají, co to je za záclony, tak jsou z Ikey. Abych ji pořád nehanil, tak tyhle se jim povedli, nebo alespoň nám se líbí. Jsou to ty nejlevnější za 29 korun za metr.



17 komentářů:

  1. díky zachránče - v IKEA mi teda reagovali min. týden následující zprávu - Zistila som Vám informáciu, že výrobok budeme predávať v 28.týždni, teda v červenci. Já teda doufám že mluvili o tomto roce tj. 2017 :) ale i tak nečekám a provedu dle Vaší rady! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Není zač, jsem rád, že jsem mohl někomu dalšímu pomoci.

    OdpovědětVymazat
  3. ááá, další :) chystám se na stejnou úpravu. Pokud vezmu dremelku s pilovým kotoučkem, mohlo by to jít rychleji... Díky za potvrzení, že nějaká cesta se vždy najde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to půjde rychleji. Já bohužel žádnou "elektriku" nemám, tak jsem to musel udělat ručně. Jak jsem psal, není to ideální, ale je to lepší než kupovat nové konzole a nám to vyhovuje.

      Vymazat
  4. bud jsou ted kolecka u VIDGA vetsi nebo do KVARTALu se trojitou drazkou nejdou :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam ty kolečka zpátky nedával, do lišty jsem nasadil jen tu "očesanou" část z posledního obrázku. Ale je možné, že v rámci zkvalitňování služeb zákazníkům Ikea opět změnila rozměry, nepřekvapilo by mě to.

      Vymazat
  5. Díky díky! Za chvíli jsem měla hotovo pomocí KVARTAL pilky a můžu věšet závěsy :)

    OdpovědětVymazat
  6. https://www.garnyzerolety.cz/zaclonovy-hacek-jezdec-click

    OdpovědětVymazat
  7. https://www.hornbach.cz/shop/Zaklikavaci-jezdec-bily-50-ks-v-baleni/7951530/artikl.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím prosím vás tady ty budou sedět do těch garnýzi s iKey jak už na ně nejdou sehnat ty kolejničky.Dekuji

      Vymazat
  8. Dobrý den Jane, ty upravené jezdce VIDGA jak jezdí, když tu záclonu chcete odestřít? mám jiné jezdce z Hornbachu, co tady paní psala, ale vůbec to nejezdí, jsem z toho nešťastná. děkuji Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jezdí v pohodě, jen na spojích dvou kolejnic trochu drhnou. Samozřejmě originál je vždy lepší, ale fungujeme s touto nouzovkou přes 4 roky a žádný problém.

      Vymazat
  9. Novinka ktorá má vraj sediet aj na Kvartal (nemám vyskúšané):
    https://www.ikea.com/cz/cs/p/vidga-jezdec-s-hackem-bila-20483002/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím, máte již vyzkoušené jezdce, které jste odeslala v odkazu? Sedí do kolejnic Kvartal? Děkuji moc

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  10. NE 🙅Současné jezdce Ikea VIDGA 204.830.02 na Kvartal nesedí ani omylem.
    Nesedí tak moc, jako by je někdo vymýšlel tak, aby je ani pan Jan (autor článku) nerozchodil.

    OdpovědětVymazat
  11. Najdete na Ebay. Jinak VIDGA 204.830.02 háčky bez úprav /hošrí sundávání háčků -víc uzavřený/ , Jezdce předělat jde , ale je to moc práce. Spodek zkrátit jako u původní a i cvaknout ty širši boky olblouku a na vrcholu obloučku udělat pilníkem drážku. Otestoval jsem na jednokoleji cca 13 let staré .Otázkou je , jestli už to nejde vytisknout 3d tiskárnou dle nějakého vzoru. Místo koleček stačí plošky či drážka.

    OdpovědětVymazat